Untuk Palestin

Semalam kiter ngan 43 orang yang len termasuk 4 orang guru pengiring, pegi ke Majlis Solat Hajat Pelajar dan Mahasiswa Untuk Palestin kat Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur.. Kat situ kitorang wat solat hajat.. Lepas tu ditayangkan slide show dan tentang peperangan kat Gaza.. Kiter tengok rase ngeri.. Kejam betol israel ni.. Geram rasenye.. Kitorang pon ade diberi ceramah pasal peperangan ni.. Antara yang kiter dapat tau melalui majlis ni adalah, penduduk Islam di bumi Arab ada 3oo juta orang.. Manakala orang yahudi cuma 500 ribu je... Tapi pelik la..


Barang2 ni kiter dapat waktu tu...

Walaupun bilangan diorang siket, tapi Islam tetap tak dapat nak lawan diorang.. Mungkin kiter masih agak muda untuk dapat jawapan nye.. Tapi, kiter masih tertanya-tanya... Kenapa??? Terlintas juga persoalan, kalau Islam menang dalam peperangan ni, adakah mungkin kiamat akan menjelang??? Kerana kiter diberitahu bahawa tanda2 kiamat dah terlalu hampir adalah, Islam akan menguasai dunia.. Tapi, apakah peperangan di Gaza ini adalah peperangan yang akan memberikan kemenangan besar kepada Islam??? Adakah berakhirnya peperangan ini, maka berakhir lah juga kehidupan kita di dunia fana ni?? Kiter masih tak tau jawapannya.. Kiter tak nak dunia ni dikuasai yahudi.. Tapi, dalam pada tu, kiter juga takut dan belom bersedia menghadapi kiamat.. Ya Allah... Bantulah kami.. Dalam apa jua keadaan sekalipun.. Jauhkan kami dari seksaan Mu di dunia dan Akhirat Ya Allah..

2 orang bersuara:

Ir. hydir on January 24, 2009 at 1:08 PM said...

Alhamdulillah... berkat doa semua.. krisis di Palestin dah berakhir..

Tapi melihat mangsa tersebut amat sedih .. perkara tersebut dapat di elakkan jika Dunia Islam bersatu menentang perkara tersebut ..

"Mulia aku kerana ISlam"

criterkiter on January 24, 2009 at 2:14 PM said...

Betul tu.. Kiter setuju..

Post a Comment

 

criterkiter Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template